laupäev, juuni 11, 2005

ÄP töökuulutuste leht Vakants, 9.mai

Ja kõnnime meie kenal suveõhtul Kuressaares mööda kesklinna ja mida ma näen - maas suur hunnik Äripäeva töökuulutuste lehti Vakants - ja esilehel taas HP!

“Ma ei näe vigade tegemises probleemi, oluline on igast veast midagi õppida,” kinnitab Hansapank Eesti turundusdirektor Toomas Tiivel.

Merit: Tore, mida siis Tiivel kõigest sellest õppis? (Ja siiski, sellise kaliibriga vigade tegemises ma siiski näeksin Hp asemel probleemi)

ÄP küsib: Kas aeg, mil avalikkus on ettevõtte suhtes negatiivselt meelestatud, on turundajale kerge või raske?

Toomas: Eks ta on mõnevõrra raskem. Lisaks tavapärasele tegevusele tuleb tegeleda ka täiendavate teemadega. Kui meie kaks teemat – noortepank ja nn naftareklaam – omavahel kokku läksid ja hakkasid üksteist võimendama, tekkis olukord, kus igaühel oli äkki nende kohta midagi arvata. See, et Hansapank teeb imelikku reklaami, sai sama tähtsaks teemaks kui madal sündimus või Eesti-Vene piirileping. Nafta reklaamikeelt me kindlasti ei jätka, see oli ühekordne asi. Noortereklaami teemal oli meil diskussioon, kas valida rohkem või vähem turvaline lahendus. Valisime radikaalseima, selle tingis meie soov saada jõuliselt noorte jaoks pildi peale tagasi.

Merit: Selle jutu, et kui poleks olnud Naftat, oleks kõik korras olnud, on Tiivel küll ainult iseendale unejutuks välja mõelnud. Muidugi olid nad mõlemad halvad, aga kui Nafta reklaam oli lihtsalt nõme, siis npnk oli juba tõsine lugu. Ja pahameeletorm ja protestiaktsioon oleksid toimunud igal juhul, ka ilma naftata ja meediakärata. Ja et edasi ikka radikaalseimas versioonis? Kas seda siis õpiti avalikkuse pahameeletormist ja protestiaktsioonist? Ootame huviga.

ÄP küsib: Kui palju tõid need kampaaniad üllatusi kaasa?

Toomas: Minu jaoks oli üllatus see, kui vähe avalikku tolerantsi on Hansapanga kommunikatsiooni vastu. Ma ei osanud elu sees sellist vastukaja ette näha. Avalikkus ootab meilt väga tugevat sotsiaalse vastutuse kandmist. Kui ükskõik milline teine Eesti ettevõte oleks teinud nn naftareklaami, poleks nad pälvinud mingit tähelepanu. Meilt aga eeldatakse n-ö poliitiliselt korrektset käitumist.

Merit: Vähe avalikku tolerantsi Hp kommunikatsiooni vastu? Ee...ää...öö...ee? Et olge viisakad ja kannatage ära? Sellisest väljendusviisist ja põhimõttest ei saa ma mõhkagi aru. Ei osanud elu sees sellist vastukaja ette näha? Huvitav, kas see pole mitte iga turundaja üks põhiülesandeid - osata prognoosida võimalikke reaktsioone? Ja huvitav, millele tuginedes võiks oletada, et ükski teine firma poleks sauna saanud? Oleks, oleks, ole rahulik. Ja mis selles imelikku on, et Eesti suurimalt firmalt eeldatakse sotsiaalset ja kultuurilist vastutust, mida T nimetab "nö poliitiliseks korrektsuseks"? Uu, Tiivel, mis ajas sa elad ja kus sa töötad? Kellelt siis veel? Samas ütleb Tiivel artikli lõpus ise, et ta tahaks ära Vahemere äärde tööle minna ja ootab pakkumisi.